Anjum 1 – Dokkum 1 *27-01-2017

V.V. Anjum uiteindelijk simpel opzij gezet voor V.V. Dokkum

Anjum – In een zwakke wedstrijd van beide zijden was Anjum voor het grootste deel van de wedstrijd de onderliggende partij. Na een 1-2 ruststand wist Dokkum de wedstrijd uiteindelijk gemakkelijk te winnen. Eindstand 1-5.Scheidsrechter Venekamp had nog maar net voor het begin van de wedstrijd gefloten toen de bal al in de Anjumer goal lag. Anjum kreeg de aftrap en speelde de bal terug in de verdediging, Martijn Jongeling profiteerde optimaal van de niet oplettende verdediger en scoorde de 0-1. Na een kwartier kreeg Dokkum een levensgrote kans op de 0-2 maar de inzet werd door Gerrit Dijkstra uitstekend geblokt. Even later was het Nanne Russchen die zijn schot net voor de goal van Anjum zag gaan. Na een klein half uur deed Anjum via Jordi Minnema iets terug, maar keeper Timo de Vries was een fractie eerder bij de bal. In de razendsnel uitgevoerde counter kwam Martijn Jongeling een-op-een met keeper André Turkstra, het schot van de Dokkumer ging echter net naast. Even later mocht Jan Tijtsma op de rand van de zestien-meter een vrije trap nemen, zijn voorzet werd door een Dokkumer hoofd pardoes in de voeten van Stephan Overkempe gekopt, 1-1. Vlak voor rust kwam Dokkum toch weer op voorsprong nadat Martijn Jongeling uit een voorzet de bal achter André Turkstra kopte, 1-2.

Anjum begon in de tweede helft aanvankelijk sterk aan de wedstrijd. Na tien minuten spelen kreeg Anjum de kans op de gelijkmaker, maar de hakbal van Wiebe Wessel Bos werd door de verdediging van de lijn gered. Even later was het Mark Jansma die zijn schot net voorlangs zag gaan. Vijf minuten later profiteerde Dennis de Bruin optimaal van een klutsbal in de verdediging van Anjum, 1-3. Anjum wilde nog wel maar Dokkum was vandaag dodelijk effectief. Niet veel later kwam Martijn Jongeling voor de tweede keer in de wedstrijd een-op-een door op André Turkstra, ditmaal faalde de Dokkumer spits niet, 1-4. Iedereen dacht dat de wedstrijd hiermee gespeeld, maar niets was minder waar. Met een vlammend schot in blessuretijd wist Joeke Vellema de 1-5 nog op het scorebord aan te tekenen en bezorgde zijn team hiermee een ruime overwinning.

Door het verlies tegen V.V. Dokkum is Anjum gezakt naar de zevende positie op de ranglijst.

Zaterdag 3 februari speelt Anjum een uitwedstrijd in en tegen Waskemeer. Aanvang 14:30u

Balsponsor: Gebr. Van der Kooi Stukadoors en Spackspuiters uit Dokkum:

Scoreverloop:
0’ 0-1: Martijn Jongeling (DOK)
31’ 1-1: Stephan Overkempe (VVA)
42’ 1-2: Martijn Jongeling (DOK)
70’ 1-3: Dennis de Bruin (DOK)
74’ 1-4: Martijn Jongeling (DOK)
90’ 1-5: Joeke Vellema (DOK)
Scheidsrechter: Dhr. H.A. Venekamp

Pupil van de week: Bjorn Snijdood (V.V. Anjum JO13-1)

Toeschouwers: 171