Anjum 1 – ’t Fean 58 1 *07-10-2017

V.V. Anjum kan geen potten breken tegen ’t Fean 58

ANJUM- V.V. Anjum kreeg met ’t Fean ’58 een goed voetballende ploeg op bezoek. Anjum probeerde dapper maar kon uiteindelijk geen potten breken en verloor de wedstrijd met 1-4.

De eerste kans van de wedstrijd was voor ’t Fean ‘58, maar Jens Hamstra zag zijn kopbal net naast de goal van Anjum belandden. Niet veel laten kopte ook Harm Vrij net naast de goal van Lolke Dijkstra. In de twintigste minuut kreeg ’t Fean ’58 een vrije trap toegekend. Lolke Dijkstra stond slecht opgesteld en kon niet voorkomen dan André van der Molen de 0-1 aan kon tekenen. Tien minuten daarna was het Jan Tijtsma die Stephan Overkempe vrij voor keeper Jelmer van der Meer zette en koelbloedig afrondde, 1-1. Zowel Anjum als ’t Fean ’58 kregen nog twee opgelegde kansen maar verzuimden om te scoren.

Net als vorig seizoen was het ’t Fean ’58 wat als herboren uit de kleedkamer kwam en de grootste kansen kreeg. In de zestigste minuut was het Pope Bauke Holwerda die een ‘overtreding’ begin op de rand van het zestienmetergebied. Scheidsrechter Westerloo oordeelde strafschop. André van der Molen schoot de bal helemaal in de hoek net buiten het bereik van de Anjum keeper, 1-2. Tien minuten later was het wederom André van der Molen die met een knappe rush de verdediging van Anjum wist te passeren en met een mooi schot de 1-3 op het scorebord wist te zetten. Vijf minuten voor tijd wist ’t Fean ’58 de voorsprong bijna te vergroten maar het schot ging net voorlangs. Een minuut later was het Stephan Overkempe die één-op-één op keeper Van der Meer afkwam, maar Overkempe moest voor Anjum helaas het onderspit delven. In de laatste minuut van de wedstrijd viel uiteindelijk nog de 1-4 nadat Willem van Kammen een voorzet van rechts vogelvrij inkopte. Niet veel later floot scheidsrecht Westerloo voor het einde van de wedstrijd.

Door het verlies tegen ’t Fean ‘58 bezet Anjum de tiende positie op de ranglijst.

Zaterdag 14 oktober speelt Anjum om 14:30u in Oentsjerk tegen VC Trynwâlden.

Balsponsor: Garage Duc, al bijna 30 jaar een begrip
www.garageduc.nl

Scoreverloop:
20’ 0-1: André van der Molen
31’ 1-1: Stephan Overkempe
60’ 1-2: André van der Molen (pen)
69’ 1-3: André van der Molen
89’ 1-4: Willem van Kammen

Kaarten:
49’ Harm Vrij (FEA) geel
60’ Pope Bauke Holwerda (VVA), geel

Scheidsrechter: Dhr. T. Westerloo