Anjum 1 – Berlikum 1 *25-11-2017

V.A. Anjum zet ook Berlikum na rust opzij

ANJUM- V.V. Anjum stelde ook deze wedstrijd na rust orde op zaken. Anjum begon sterk aan de wedstrijd en scoorde in de beginfase vlot de 1-0. Voor rust wist Berlikum de achterstand weer om te buigen in een 1-2 voorsprong. In de tweede helft was Anjum gezien het spelbeeld de sterkste en scoorde nog tweemaal. Eindstand 3-2.De eerste kansen van de wedstrijd waren voor Anjum. Al in de eerste vijf minuten kregen Stephan Overkempe en Mark Jansma de kans om de score te openen, waar de ene de bal helaas  niet onder controle kreeg zag de andere zijn schot net voorlangs gaan. Niet veel later kreeg Berlikum haar eerste kans, maar Lolke Dijkstra zag dit schot langs de paal vliegen. Na een klein kwartier kreeg Anjum een vrije trap toegekend. De vrije trap van Mark Jansma werd in het strafschopgebied doorgekopt naar Jan Tijtsma en deze wist wel raad met de bal, 1-0. Dit feit betekende ook dat Jan Tijtsma de historie in gaat als speler die als eerste, na de onthulling, de score opende op het nieuw in gebruik genomen elektronische scorebord. Tien minuten na de 1-0 kreeg Kars Valkema een grote kans op de gelijkmaker, maar met uiterste krachtsinspanning wist Lolke Dijkstra dit te voorkomen. Na een half uur spelen wist Berlikum op gelijke hoogte te komen nadat Hendrik Jan van der Baan met een onhoudbaar afstandsschot Lolke Dijkstra het nakijken gaf, 1-1. Vlak voor rust wist Berlikum zelfs op voorsprong te komen nadat een voorzet van rechts door Romar van der Leij, met iets wat leek op een halve karatetrap, achter de Anjumer keeper wist te werken, 1-2.

In de tweede helft waren er kansen over en weer, waarbij Anjum de gevaarlijkste had. Na zeven minuten voetballen was het Stephan Overkempe die Anjum op gelijke hoogte bracht nadat hij een voorzet van Jan Tijtsma buiten het bereik van keeper Sjouke Veenstra kopte, 2-2. Tien minuten later kon Wiebe Dijkstra Anjum op een 3-2 brengen, maar deze keer kwam Sjouke Veenstra als winnaar uit de bus waardoor de 2-2 gehandhaafd bleef. Een kwartier voor tijd kreeg Anjum door scheidsrechter Schuurman een corner toegekend. Mark Jansma nam plaats achter de bal om de bal voor te zetten, maar gedragen door de wind belandde de bal pardoes achter de keeper van Berlikum, 3-2. In de laatste tien minuten zette Berlikum nog behoorlijk aan met een aantal gevaarlijke kansen tot gevolg. Voor onze gasten uit Berlikum mocht het niet meer baten waardoor Anjum de drie punten op het eigen Kolkenfjild hield.

Door de winst SC Berlikum bezet Anjum de vijfde positie op de ranglijst.

Zaterdag 2 december speelt Anjum een uitwedstrijd in en tegen Rijperkerk. Aanvang 14:30u

Balsponsor: Ambachtelijke slagerij Menno Hoekstra – http://www.slagerijmennohoekstra.nl/

Scoreverloop:
13’  1-0: Jan Tijtsma (VVA)
33’  1-1: Hendrik Jan van der Baan (SCB)
42’  1-2: Romar van der Leij (SCB)
52’  2-2: Stephan Overkempe (VVA)
74’  3-2: Mark Jansma (VVA)

Kaarten:
35’  geel: Jarco Kingma (SCB)
68’  geel: Anne Zijlstra (VVA)
72’  geel: Rick Poortstra (SCB)