Anjum 2 wint (wel) van Wykels Hallum *21-09-2019

Afgelopen zaterdag, begon voor de mooiste selectie van vv Anjum, dan eindelijk de competitie. Na een goede voorbereiding in de beker met bij tijd en wijle verzorgd voetbal, worden de verwachtingen zo langzamerhand ook steeds hoger voor het tweede. Die druk leek zaterdag bij veel spelers toch voor de nodige fouten in het veld te leiden. Na toch wel een moeizame wedstrijd, waarbij Anjum voornamelijk tegen zichzelf voetbalde, en we de scheidsrechter Wilco maar tot man of the match uitroepen, won het uiteindelijk toch met 1-0.

Voorafgaand aan de wedstrijd was er eerst een officieel foto moment. De voetbalvereniging wil de fotoboeken uitbreiden met mooie foto’s, en wilden zeer graag ‘It Twadde’ op de foto hebben (vermoedelijk voor op de voorpagina). Duidelijk werd ook hoe geliefd het tweede is, uit alle hoeken van het veld kwamen er spelers aanzetten, die allemaal op de foto wilden (foto word gepubliceerd zodra de club rond is met de portretrechten van alle spelers). Het gerucht gaat zelfs dat er spelers waren die s’ochtends om 7.00 uur al voor de spiegel stonden met hun kam in de hand.

De wedstrijd zelf was meer spannend dan fraai. Aan de bal speelde Anjum wat zenuwachtig, en dit leidde vaak tot onnodig balverlies, of tot kansen die niet werden afgerond. Er werd dan ook gerust met een stand van 0-0.

Wellicht kwam de pauze wel gelegen voor Anjum, zodat iedereen even te rade kon gaan wat hij zelf beter kon gaan doen, en even goed tot rust kon komen. Na een uurtje voetballen zorgde de altijd enthousiaste aanwezige speler Dampo voor de 1-0. Het lukte Anjum vervolgens maar niet om de score te verdubbelen, waardoor het in de slotfase nog even spannend werd. Maar gelukkig werd er niet meer gescoord.

Na de wedstrijd was in eerste instantie de vreugde nog niet groot, veel spelers baalden van hun eigen prestatie. Maar na een kleine evaluatie in/buiten de kantine, werden er even conclusies getrokken; 5 wedstrijden gespeeld; 5 gewonnen, maar ook; als we zulke slechte wedstrijden ook winnen, dan kan het nog een leuk seizoen worden.

Zaterdag volgt de eerste uitwedstrijd, ‘It Twadde’ gaat op bezoek Bij Be Quick Dokkum 3, aanvang wedstrijd; 14.45 uur, op het tolhuispark te Dokkum!!

Oant saterje!

DER MAT WER WOT GEBEURE!!!!!

Ps. Aanstaande woensdagavond om 19.00 uur op het sportveld, wordt er even aan teambuilding gedaan. Uw deelname is ook welkom!