Anjum delft onderspit in ‘burenruzie’ *26-10-2019

OOSTERNIJKERK – Op Sportpark De Fiver in Oosternijkerk heeft Anjum de wedstrijd tegen Ropta Boys verloren. Bij rust was de stand nog 1-1. In de tweede helft liep Ropta Boys verdiend uit naar 3-1.

De eerste kans van de wedstrijd was voor Pope Bauke Holwerda. Zijn vrije trap ging net over de goal van Johannes de Groot. Even later moest Lolke Dijkstra handelend optreden bij de inzet van Tjidsger Braaksma. Anjum was dicht bij de openingstreffer maar de corner van Mark Jansma werd door Jan Tijtsma in het zijnet gekopt. Even later kwam Anjum genadig weg nadat Ropta Boys in een scrimmage voor de Anjumer goal heel slecht met de kans omsprong. Een schot van Edwin de Vries was voor Lolke Dijkstra een makkeljke prooi. Na half uur komt Ropta Boys op voorsprong nadat een vrije trap van richting wordt veranderd en Tjidsger Braaksma hiervan optimaal profiteert, 1-0. Hierna kreeg Ropta Boys nog een aantal kansen maar verzuimde om de score uit te breiden. Vlak voor de rust kwam Anjum op gelijke hoogte nadat Stephan Overkempe de bal naar Pope Bauke Holwerda passte en keeper De Groot kansloos liet, 1-1.

Het begin van de tweede helft was weinig spectaculair. Volgens een aantal supporters waren een aantal spelers maar wat aan het wielewalen. Na een kwartier wist Mark Jansma de bal bij Stephan Overkempe te krijgen, zijn inzet bleek uiteindelijk een prooi voor Johannes de Groot. Een schot Erik de Vries belandde nog zo’n drie meter naast de kruising, en een mooie pass van Jacob Mooibroek op Erik de Vries rolde net naast de goal van Lolke Dijkstra. Twinting minuten voor tijd ging de Anjumer verdediging volledig in de fout. Twee spelers lieten zich kinderlijk eenvoudig uitkappen waarna het voor Erik de Vries een koud kunstje was om Lolke Dijkstra kansloos te laten, 2-1. Vijf minuten later breidde Ropta Boys de voorsprong nog verder uit nadat Anjum de bal niet uit wist te verdedigen, Geert Linthof profiteerde hiervan optimaal, 3-1. Het laatste wapenfeit was voor Anjum. Een vrije trap rond de middenlijn werd door Mark Jansma bijna in de goal van Ropta Boys gewerkt, echter bleek Johannes de Groot wederom een grote sta in de weg.

Zaterdag 2 november speelt Anjum op Sportpark De It Kolkenfjild in Anjum tegen Rijperkerk. Aanvang: 14:30u

Scoreverloop:
29’ 1-0: Tjidsger Braaksma (RB)
41’ 1-1: Pope Bauke Holwerda (ANJ)
68’ 2-1: Erik de Vries (RB)
73’ 3-1: Geert Linthof (RB)

Scheidsrechter: Dhr. C. Marijt
Hoofdsponsor Anjum: Scheepspark B.V. te Lauwersoog