Anjum sluit seizoen af met uitzwaai evenement

Na een lang seizoen vond zaterdagmiddag de laatste activiteit plaats op ’t zonovergoten Kolkenfjild. Geen wedstrijd deze keer. Integendeel, alleen de derde helft stond op het programma. Maar wel een hele bijzondere. Tijdens een gezellig samenzijn, waarbij de activiteitencommissie van de voetbalvereniging Anjum letterlijk voor de nodige ingrediënten zorgde, werden 8 spelers , leiders, of trainers uitgezwaaid. Sommigen van hen hadden of zullen de schoenen in de bekende wilgen gehangen, anderen proberen hun voetbalgeluk ergens anders op de groene velden.Zo waren er goede woorden door Tamme Visser voor de afscheidnemende eerste elftal spelers. Achtereenvolgens werden Pope Bauke Holwerda (al gestopt), Anne Zijlstra ( huidig speler Anjum 2, zo nu en dan nog invaller), Minne Zijlstra( stopt na dit seizoen) , Klaas Jan Streekstra (vertrekt naar Rijperkerk), Auke de Boer (vertrekt naar SWZ), Jan Tijtsma ( vertrekt naar Broekster Boys) en Lolke Dijkstra (vertrek naar Be Quick Dokkum) in het zonnetje gezet met een mooie herinneringsfoto en een boeket bloemen.

Tevens waren er lovende woorden van voorzitter Geerard Brouwer voor trainer Sip Jaap Bos en elftalleider Tamme Visser. Eerstgenoemde verruilt de vv Anjum, na drie jaar, voor de voetbalvereniging Dokkum. Terwijl Tamme Visser na bijna twintig jaar elftalleider te zijn geweest, het stokje graag aan iemand anders over wil dragen.
Zo kwam een einde aan een volledig uitgespeeld seizoen. Een goede voetbaljaargang voor de withemden. Diverse jeugdelftallen werden gekroond tot najaars-of voorjaarskampioen. Terwijl de senioren zeker van zich lieten horen het afgelopen jaar. Kortom, er werden , onder het genot van een hapje en drankje, nog veel herinneringen teruggehaald. Logisch dat het nog lang gezellig was in Lyts Mokum.