Anjum terechte winnaar in tweeluik tegen Waskemeer

Op een druilerig Kolkenfjild traden Anjum en Waskemeer tegen elkaar in het strijdperk. Een ontmoeting die garant staat voor veel doelpunten. De statistieken leren ook dat de thuisclub meestal aan het langste eind trok. Slechts één keer gingen de gasten er met de drie punten vandoor. Wellicht het meest opmerkelijke feit is echter dat de na het laatste fluitsignaal tijdens de recente twee ontmoetingen tussen beide clubs het seizoen voorbij was. Corona gooide roet in het eten. Opmerkelijk, zeker op het moment dat er dinsdag weer een persconferentie op het programma staat.

Rond de klok van half drie floot scheidsrechter van Tuinen de wedstrijd in beweging. Een prachtig moment voor Klaas Jan Streekstra. Hij maakte zijn come back na weer een periode van blessureleed. De 142 , onder de paraplu verscholen, toeschouwers zagen een aanvallend ingesteld Anjum. Er ging constant dreiging uit van de Anjum voorwaartsen. Echt grote kansen leverde het niet op. Halverwege het eerste bedrijf het eerste wapenfeit van Anjum en Waskemeer. Jan Tijtsma werd gestuit door keeper de Vries. Een vrije trap van Jurrien Hummel werd een prooi voor Lolke Dijkstra.
Het hoogtepunt van de eerste helft zorgde voor een wisseling op het scorebord. Een prachtige aanval over de rechterkant waarbij Wiebe Wessel Bos een gevoelig dieptepassje van zijn rechtervoet liet vertrekken, bracht de jeugdige Johan Sipma oog in oog met keeper de Vries. Als een ware routinier verzilverde youngster Johan Sipma dit buitenkansje.
In deze 1-0 tussenstand kwam geen verandering tot de rust.

Na de hervatting kwamen de gasten iets meer uit hun schulp. Misschien zat er een resultaat in na 90 minuten. Deze hoop werd na een kwartier aan flarden geschoten. Uit een afgeslagen vrije trap van Gerwin Dijkstra kwam de bal voor de rechtervoet van Johan Sipma. De inzet verdween buiten bereik van de Waskemeer goalie “stijf in het kruis”. Anjum leidde comfortabel met 2-0.
Ondanks veel dreiging van de Kolkenfjildbewoners werd er niet meer door de manschappen van Sip Jaap Bos gescoord. De wedstrijd leek eenvoudig in een 2-0 overwinning te eindigen. Niets was minder waar. Het werd nog even billenknijpen voor de withemden op het moment dat Mitchell Schievels van ruim twintig meter een vrije trap achter de verbouwereerde Anjum keeper schoot.
De tijd was voor de gasten, ondanks zes minuten toegevoegde tijd, te kort om toch nog een puntje uit het vuur te slepen. In de slotfase kreeg de “man of the match”Johan Sipma zijn verdiende publiekswissel.
Anjum wist voor de vierde keer drie punten bij te schrijven op de ranglijst. “Wat binne wy wiis, mei ús (jonge) ploechje”. En zo is het maar net.

Volgende week reist Anjum af naar Hallum. De wedstrijd tegen Wykels Hallum begint om 14.30.
Daarna is het twee weken genieten van teletekst, ongeacht het resultaat in Hallum!