Anjum verliest ongelukkig van Wykels Hallum *21-09-2019

ANJUM- Op Sportpark It Kolkenfjild heeft Anjum zaterdagmiddag nipt verloren van Wykels Hallum. In een gelijk opgaande eerste helft waarin Wykels Hallum iets makkelijker voetbalde gingen beide ploegen met een 1-1 stand aan de thee. In een vermakelijke tweede helft was het uiteindelijk Wykels Hallum die met een verdwaalde voorzet de winst veilig stelde. Eindstand: 2-3.

Na een aftastende beginfase was het Wykels Hallum dat door het makkelijke spel optisch meer veldoverwicht leek te hebben. Wykels Hallum leek na een half uur het openingsdoelpunt te maken, maar Jelle de Jong maakte dit gevaar met een uitstekende redding onschadelijk. In de uitbraak hieropvolgend was het Stephan Overkempe die Desmond Louwerens op het verkeerde been zette en de 1-0 op het scorebord zette. Jurjen Bosch kreeg nog een grote kans maar zijn inzet belandde recht in de handen van Jelle de Jong. Op slag van rust profiteerde Gwen Dijkstra van een fout in de Anjumer verdediging en liet Jelle de Jong kansloos, 1-1.

In de tweede helft kwam Anjum iets beter uit de startblokken. Een gevaarlijke aanval over rechts werd door Gwen Dijkstra nipt tot corner verwerkt, en Stephan Overkempe stuitte 1-tegen-1 nog op Desmond Louwerens. Na tien minuten kwam Anjum wederom op voorsprong nadat Stephan Overkempe profiteerde van een foute inschatting van de doelman van Wykels Hallum, 2-1. Hierna ging een schot van Bjorn Dijkstra net over, en pareerde Jelle de Jong nog een uitstekend schot van Jurjen Bosch. Een mooie aanval die begon bij Johan Boersma werd door Jan Tijtsma nipt voorlangs geschoten. Tien minuten voor het eind werd de druk van Wykels Hallum toch teveel voor Anjum. Een corner van Carlo Schambach werd door Jurjen Bosch binnen gekopt, 2-2. Een scrimmage voor de Anjumer goal werd uiteindelijk in het voordeel van Anjum beslist. In de laatste minuut ging het toch nog mis voor Anjum nadat een bedoelde voorzet van Jurjen Bosch gedragen door de wind pardoes achter Jelle de Jong belandde, 2-3. Dit was tevens ook de laatste actie van de wedstrijd en daarmee verloor Anjum haar eerste wedstrijd in de competitie.

Zaterdag 28 september speelt Anjum op Sportpark It Ald Leger in Waskemeer tegen V.V. Waskemeer. !! Aanvang: 14:00u !!

Scoreverloop:
28’ 1-0: Stephan Overkempe (ANJ)
45’ 1-1: Gwen Dijkstra (WH)
54’ 2-1: Stephan Overkempe (ANJ)
80’ 2-2: Jurjen Bosch (WH)
90’ 2-3: Jurjen Bosch (WH)

Scheidsrechter: Dhr. R.J. van der Molen
Hoofdsponsor: Scheepspark B.V. te Lauwersoog
Balsponsor: Brant Visser & Zn. B.V. | Transport en Warehousing te Heerenveen : www.brantvisser.nl
Toeschouwers: 151

Verslag: Nico Dijkstra