Dubbele gevoelens bij Anjum

Na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Werkhoven overheerste bij de Anjumers een dubbel gevoel. Niet, dat de wedstrijd tegen Haulerwijk in de slotfase verloren ging. Nee, veel meer dat het seizoen voor de withemden net een paar weken te lang duurde. Want, wat waren de Kolkenfjildbewoners aan een geweldige reeks bezig. Een seizoen dat aan alle verwachtingen voldeed, of misschien wel méér aan de verwachtingen voldeed. Echter de laatste zes wedstrijden leverden slechts één puntje op. En die score, dat knaagde. Desalniettemin mogen de spelers en begeleiding trots zijn op het afgelopen seizoen. Er viel veel te genieten de afgelopen 26 wedstrijden. Nieuwe , jonge spelers , maakten hun opwachting. Kortom, mag het positieve van dit seizoen in de gedachten blijven.

Een echte wedstrijd.
Anjum wilde zich revancheren na de dikke nederlaag in en tegen Berlikum. Haulerwijk had één duidelijke opdracht: winnen. Zie hier de belangen van deze wedstrijd. En het werd een echte wedstrijd. Na een aftastend begin kregen beide teams mogelijkheden om de score te openen. Zo zag Jens Douwsma zijn inzet op de voeten van keeper Lolke Dijkstra gestopt worden. Ook de rebound leverde geen score op. Halverwege de eerste helft was het echter topscoorder Patrick Hilhorst die de Anjum goalie met een droge knal het nakijken gaf.

Snel antwoord Anjum.
Na deze 0-1 voorsprong ging Anjum op zoek naar de gelijkmaker. De gasten konden achteraf niet lang genieten van de voorsprong. Vijf minuten na de openingstreffer scoorde Stephan Overkempe de gelijkmaker. Aan de Anjum treffer ging een heuse scrimmage vooraf. De bal werd diverse keren geblokt, of uit de doelmond getrapt. Het bleek echter uitstel van executie. Nog voor de pauze probeerde de thuisclub ook de tweede treffer op het scorebord te zetten. Zo schoot Ietzen Eise Kloosterman van afstand op het Haulerwijk doel. Keeper Vincent van der Veen wist de bal uiteindelijk onder controle te krijgen.

Kansen over en weer.
Ook in de tweede helft twee aanvallende teams. Anjum kwam via Stephan Overkempe tot driemaal toe oog in oog met keeper van der Veen. Laatstgenoemde kwam twee keer als overwinnaar uit de bus. Bij de derde mogelijkheid verdween de bal langs de verkeerde kant van de paal naast het doel.
Ook Haulerwijk liet zich niet onbetuigd. Een overwinning was immers de enige optie. Het leverde een aantal schoten/inzetten op van Jens Douwsma, Marcel Hilhorst en Mark Veenstra. Keeper Lolke Dijkstra wilde echter van geen wijken weten. Op dat moment speelde Anjum met tien man, nadat Sijtse Koree na een ongelukkige actie met rood het veld moest verlaten. In de slotminuten viel dan toch de beslissing. Invaller Tim van der Velde wist met een harde schuiver de 1-2 voor Haulerwijk op het scorebord te zetten.

Afscheid
In de 1-2 tussenstand kwam in de laatste minuten van de wedstrijd geen wijziging. Haulerwijk had de overwinning, maar het leverde slechts windeieren op. Buurtgenoot Ropta Boys wist ook te winnen. Daardoor was degradatie een feit voor Haulerwijk en neemt het afscheid van de derde klas.
Ook bij Anjum was sprake van een afscheid. Trainer Sip Jaap Bos vertrekt naar Dokkum. Vijf spelers, Lolke Dijkstra, Jan Tijtsma, Auke de Boer, Klaas Jan Streekstra en Minne Zijlstra hebben hun laatste wedstrijd voor Anjum gespeeld.
Op zaterdag 11 juni wordt o.a. afscheid genomen van bovengenoemde spelers. Vanaf 16.00 uur is de kantine open. Rond de klok van 18.00 uur worden vervolgens de afscheidnemende spelers uitgezwaaid. Welkom!!