Even tot hier..

Er gingen/gaan veel voetbalzaken niet door. Trainingen, meerdere wedstrijden, de nieuwjaarsloop, enz. Toch gaan er ook veel zaken wel door. Normaal is onze eerste activiteit in een nieuw kalenderjaar de crossloop. Ook dit jaar is deze prachtige en gezellige activiteit uitgesteld. Hopelijk komt er van uitstel geen afstel.

Normaal gesproken is er een korte nieuwjaarstoespraak van het bestuur na afloop van de crossloop. Deze keer dus maar via de sociale media. Een manier van communiceren die we in deze periode al zo gewend zijn. Mooi dat we op deze wijze toch een aantal zaken met elkaar kunnen delen.
Een paar ontwikkelingen binnen de VVA:

• Nadat Sip Jaap Bos had aangegeven te stoppen als hoofdtrainer bij onze vereniging werd de zoektocht naar een nieuwe hoofdcoach opgestart. Na enkele positieve en plezierige gesprekken is Remco Kooistra uit Damwoude benoemd tot nieuwe eindverantwoordelijke bij het eerste elftal. Wij wensen Remco bij V.V. Anjum en Sip Jaap bij de V.V. Dokkum heel veel voetbalplezier toe.

• Op bestuurlijk niveau zijn er ook een aantal zaken die het vermelden waard zijn.
Normaal gesproken moeten de leden tijdens de ledenvergadering een wijziging in de bestuurssamenstelling goedkeuren . Deze bijeenkomst(en) heeft/ hebben niet plaatsgevonden. Toch gaan we ervan uit dat de volgende wijzigingen positief worden ontvangen.

Tineke Zijlstra was aftredend en niet herkiesbaar. Jitske Visser zal haar plaats innemen binnen het bestuur.
Jitske zal als notulist optreden tijdens vergaderingen en is verantwoordelijk voor de roosters die te maken hebben met het schoonmaken van de kantine en de bardiensten.

Tineke gaat buiten het bestuur toch verder aan de slag. Zij zal de inkoop van de kantine voor haar rekening nemen. En, zeker ook niet onbelangrijk, Tineke zorgt ervoor dat alle nieuwsberichten op de website, sociale media en kranten te lezen zijn.

Anneke Hiemstra en Irene Dijkstra zorgden de afgelopen jaren voor alles wat met de kantine te maken had: inkoop, rooster bardiensten, schoonmaak e.d. Zij stoppen per 1 januari 2022 met hun werkzaamheden.

Ook nog even op deze wijze een …heel hartelijk dankjewel …voor al jullie werkzaamheden als vrijwilliger bij de V.V. Anjum. Weet dat het erg op prijs gesteld wordt wat jullie voor onze vereniging hebben gedaan. Wanneer alles naar wens is gegaan, hebben jullie al een kleine blijk van waardering ontvangen.

Geerard Brouwer blijft in ieder geval voorzitter a.i. tot de eerstvolgende ledenvergadering.

Tenslotte wens ik jullie allemaal een gezond, fleurig en sportief 2022 toe. Dat we het C woord veelvuldig mogen noemen, nee niet de C van het virus, maar van competitie(voetbal). We hopen veel langs en binnen de lijnen te staan om te genieten van het leuke voetbalspelletje. Met spanning wachten we de berichten uit Den Haag en de KNVB af de komende dagen/weken welke mogelijkheden er zijn om weer daadwerkelijk in Lyts Mokum en op it Kolkenfjild aanwezig te zijn. We houden jullie op de hoogt, inderdaad via de sociale media.

Namens het bestuur
Geerard Brouwer