Friese boys verliest oefenduel van Anjum

ANJUM – Dinsdagavond speelde Friese Boys een oefenwedstrijd in en tegen Anjum. De thuisclub wist dit duel met 3-1 te winnen.De eerste kans was voor Anjum maar Friese Boys-doelman Jelmer Boorsma stopte het schot.

Namens Friese Boys schoot Aldert Hietkamp naast. Na bijna een kwartier moest Jelmer Boorsma opnieuw handelend optreden na een schot in de korte hoek. Direct daarna nam Friese Boys de leiding door een mooi schot van Pier Kempenaar, 0-1. Friese Boys kreeg nog meer mogelijkheden maar Pier Kempenaar en Luutzen Postma wisten deze niet te benutten. Na bijna een half uur scoorde Anjum de gelijkmaker via Johan Boersma, 1-1.

Nauwelijks een minuut later had Boersma opnieuw succes, 2-1. Twee minuten voor de thee bracht Jan Tijtsma de stand op 3-1. In de tweede helft probeerden beide partijen het wel maar kansen deden zich eigenlijk niet voor zodat het 3-1 bleef.