Inzet Anjum beloond in slotseconden tegen Berlikum

Achteraf gebeurde er veel in de slotseconden van de eerste-en tweede helft bij de wedstrijd tussen Anjum en Berlikum. Tijdens het eerste bedrijf scoorden de gasten in een kort tijdsbestek twee keer. In de laatste minuut van het tweede bedrijf wist Anjum de gelijkmaker tegen het net te schieten.

Toen de kruitdampen opgetrokken waren, werden de punten gedeeld. De gasten waren het minst tevreden met dit punt. De neutrale toeschouwer, mocht deze aanwezig zijn, zal de puntendeling als rechtvaardig beschouwen.

Voordat de wedstrijd o.l.v. scheidsrechter Mustafa van start ging, werd een minuut stilte gehouden ter nagedachtenis aan alle trouwe supporters van de V.V.Anjum die in het afgelopen jaar zijn overleden. In het bijzonder werd de naam van oud-voorzitter en erelid Wiltje Elzenga genoemd. Hij overleed vorig jaar november op 83 jarige leeftijd.

De 137 aanwezige toeschouwers zagen een wedstrijd die niet goed was, maar wel veel doelrijpe kansen opleverde. Voor de gasten was ,met name Youri de Brouwer in de beginfase dichtbij een openingstreffer. Gescoord werd er niet. Ook niet halverwege de eerste helft toen Robert Machiela vanaf elf meter mocht aanleggen. Keeper Lolke Dijkstra lag in de goede hoek en wist de bal op de juiste manier buiten zijn doel te houden.
Ook Anjum kreeg mogelijkheden via Jan Tijtsma en Stephan Overkempe. Het bleef 0-0. Of de lat, of de actie werd te lang doorgevoerd. Stephan Overkempe kwam een teenlengte te kort om een mooie combinatie tussen Jan Tijtsma en Gerrit Dijkstra te verzilveren.
Het bleef lang 0-0 ondanks kansen over en weer. Toch zou de equipe van Wibo de Brouwer in de laatste vijf minuten van de eerste helft tweemaal scoren. Beide keren kwam het doelpunt van de voet van Robert Machiela.

Tijdens het verplichte kopje thee halverwege de wedstrijd bleek dat de thuisclub teleurgesteld de kleedkamer opzocht, maar zich zeker niet kansloos achtte voor een resultaat.
Anjum voerde na de rust de druk op richting het doel van Jan Nieuwland. Stephan Overkempe had deze middag het vizier niet op scherp staan. De 1-2 zou dan al binnen vijf minuten op het scorebord staan. Het duurde tot de 60ste minuut toen de manschappen van Sip Jaap Bos de aansluitingstreffer scoorde. Uit een vrije trap van Gerwin Dijkstra kopte Jan Tijtsma de bal achter keeper Nieuwland.
De tussenstand van 1-2 bleef op het scorebord staan. Ook op het moment dat Thomas Dijkstra en Jarco Kingma dotten van kansen onbenut lieten. Ze lieten na de wedstrijd definitief te beslissen.Het waren overigens de enige wapenfeiten van Berlikum gedurende de tweede helft.
De thuisclub ging vol voor een resultaat. Nadat de 2-2, een doelpunt van Arjen Schregardus in de 90ste minuut, wegens buitenspel werd afgekeurd, kreeg Anjum toch loon naar werken.
Invaller Johan Sipma scoorde, door de bal in het uiterste hoekje van het doel en door een woud van benen, onbereikbaar achter keeper Nieuwland te tikken. Een treffer in de dying seconds van de wedstrijd., waar de thuisclub terecht ontzettend blij mee was.

Met dit ene punt op zak, gaat Anjum volgende week op reis naar buurtgenoot Ropta Boys. De aanvang van deze derby is om 15.00 uur.