Kopzorgen bij Twijzel tegen Anjum

Het affiche Twijzel tegen Anjum was een zgn. zes punten wedstrijd. Een wedstrijd tussen de nummers 11 en 13 van de ranglijst in de derde klas B. Voor beide teams was een overwinning meer dan welkom. De thuisclub kon met een driepunter afstand nemen van Anjum en zich nestelen in de middenmoot. Mocht Anjum aan het langste eind trekken dan was de aansluiting net onder de top van het rechter rijtje een feit. Net voordat de mistflarden weer van zich lieten spreken, zag de thuisclub de wens in vervulling gaan. Een 3-0 eindstand stond op het scorebord.

Kopzorgen.
De wedstrijd kenmerkte zich door tal van kleine blessures aan het hoofd bij spelers van beide teams. Ongelukkige botsingen in een sportief duel lagen hier aan ten grondslag. Gelukkig konden alle “gekwetsten “de wedstrijd normaal uit spelen. De kopzorgen voor de in het rood-zwart spelende withemden werden iets groter. De aansluiting met de teams bovenaan in het rechterrijtje werd iets groter. Een hoofdpijndossier is het zeker niet. Immers de inzet en bereidheid voor elkaar te werken en een mooi resultaat te scoren is meer dan aanwezig.

In evenwicht.
Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd. De thuisclub had ietwat meer aanvallende intenties. Anjum zocht nadrukkelijk de aanval op, uit een gesloten verdediging. Even leek het er opdat Anjum al snel op een 1-0 achterstand kwam. Keeper Lieuwe van Dijk en Anjum kwam met de schrik vrij, toen hij net buiten het strafschopgebied onreglementair een speler de doorgang naar het doel belette. Er waren slechts vier minuten gespeeld. De toegekende vrije trap belandde in de Anjum muur.In de resterende 41 minuten zagen de 113 toeschouwers geen uitgespeelde kansen. Wel mogelijkheden om de score te openen. Zo werd een schot van Johan Boersma geblokt, verdween een kopbal van Arjen Schregardus net naast het doel van keeper Richard Zwaagstra. Aan de andere kant van het kunstgrasveld wist keeper van Dijk een juist antwoord te vinden op een schot van Jelmer de Boer. De rust werd aangevangen met de bekende brilstand, hoewel net voor het verplichte bakje thee Johannes van der Meulen nog op de lat kopte.

Zwanger
Deze brilstand bleef lang op het scorebord staan. Echter het was na drie minuten spelen wel even schrikken aan de zijde van Anjum. Keeper Lieuwe van Dijk wist pas in twee instanties de bal op de juiste manier te verwerken. De doellijn kwam echter wel angstvallig dichtbij.
De Anjum sluitpost redde halverwege het tweede bedrijf bekwaam op een lastig schot dat zwanger van effect richting doel werd geschoten. Het bleek uitstel van executie. Nauwelijks twee minuten later, andermaal eenzelfde soort schot van de voet van Johannes Storm. Dit keer geen passend antwoord. De 1-0 tussenstand was geboren.

Johannes is zijn naam.
Anjum probeerde na deze tegenslag alsnog een goed resultaat uit Twijzel mee te nemen naar ’t Kolkenfjild. Zo zag Arjen Schregardus zijn inzet geblokt en verdween een kopbal van Wiebe Dijkstra over het doel. De beste mogelijkheid kreeg Johan Boersma, toen keeper Richard Zwaagstra een rebound moest toestaan na een inzet van Johan Sipma. Gescoord werd er niet.
Wel in de slotfase, en wel door de thuisclub. Tot tweemaal toe wisten de manschappen van Dirk Pieter Boersma het Anjumer doel te vinden. De 3-0 was in de ultieme slotfase en was via een kopbal een prachtige bekroning van een mooie aanval. De doelpunten werden gemaakt door Johannes van der Meulen en Johannes Storm.

Conclusie.
Anjum blijft met drie punten in de onderste regionen staan. Twijzel neemt enigszins afstand van de degradatieplaatsen.
Zaterdag speelt Anjum thuis, op het moment dat Sinterklaas zijn intocht in het dorp maakt, tegen Minnertsga. Kan Anjum voor een leuke surprise zorgen? Aanvang 14.30 uur.