MO15-1 pakt de dubbel!

EMMEN – De meiden van V.V. Anjum hebben zaterdag in een ware finale de bekerwinst naar zich toe weten te trekken door Gorecht uit Haren met 2-1 te verslaan.

Anjum begon nerveus aan de wedstrijd. Dit zorgde ervoor dat Gorecht de ruimte kreeg en elkaar vrij eenvoudig wist te vinden. Nadat de spanning verdwenen was liet Anjum van zich spreken. Het eerste doelpunt kwam op naam van Naomi Dijkstra, uit een voorzet van Femke Hovinga wist zij de keepster van Gorecht te passeren, 1-0. Niet veel later was het Femke Hovinga die zelf de 2-0 maakte nadat zij de bal beheerst in de hoek wist te werken.
In de tweede helft kwam Gorecht als herboren uit de kleedboxen en maakte het Anjum ontzettend moeilijk. Halverwege de wedstrijd wisten zij dan ook de verdiende 2-1 aan te tekenen, en hiermee de druk maximaal op te voeren. Vlak voor het einde van de wedstrijd was het keepster Hieke Hiemstra die een inzet van Gorecht in tweede instantie van de lijn wist te werken en hiermee de bekerwinst veilig stelde.

Naast de bekerwinst bij de MO13 werd ook het kampioenschap bij de MO15 behaald.

Dit seizoen is Anjum MO15-1 gestart als MO13-1, maar door de weinige weerstand werd het met afstand kampioen in de MO13 1e klasse 11. Hierdoor is besloten om het team halverwege het seizoen in te schrijven bij de MO15. Verrassend genoeg werd het hierin direct weer kampioen in een sterke poule met Drachtster Boys, VV Drachten, Burgum-BCV, Be Quick Dokkum -2 en Niekerk.

Al met al een topprestatie van deze meiden.