Nijjiers Skiterij 2021

Ropta Boys, Ternaard, Holwerd, Anjum en Oostergo organiseren samen Nijjiers Skiterij

Iedere zaterdag staat er wel een derby in Noord Oost Friesland op het programma. Wedstrijden tussen de teams van Ropta Boys, Ternaard, Holwerd, Anjum en Oostergo zijn altijd beladen en staan garant voor strijd en 100% inzet. Helaas staan deze wedstrijden op dit moment even niet op het programma en zijn de kantines dicht. Potdicht en dus geen inkomsten voor deze voetbalclubs en dus moet financieel de tering naar de nering worden gezet. Een hele uitdaging!

“Dit moat oars” riepen de voorzitters van deze voetbalvereniging. In tijden van crisis moet je elkaar opzoeken en samenwerken daar waar het kan. Wat niemand voor mogelijk hield, wordt toch waarheid. De voetbalverenigingen van Oostergo, Anjum, Holwerd, Ternaard en Ropta Boys gaan samen een actie opzetten om gezamenlijk geld op te halen. Om op die manier de bodem van de kas van de 5 verenigingen te bedekken, zodat er de komende jaren ook gevoetbald kan worden bij deze verenigingen en er dus nog vele derby’s gespeeld kunnen gaan worden.

Na weken van online-vergaderen is besloten om op zaterdag 16 januari de Nijjiers Skiterij te gaan houden. Een voetbalveld wordt verdeeld in 5000 vakken van een meter bij een meter. Deze vakken worden online verkocht voor 11 euro per stuk. Op zaterdag 16 januari zullen er vervolgens diverse activiteiten plaatsvinden die te volgen zullen zijn via een drone op de websites van de 5 verenigingen. Zo zullen de 5 aanvoerders van het 1ste elftal van de verschillende verenigingen een bal het veld in trappen. De prijswinnaars zijn degene die het juiste vak hebben gekocht, en dat is het vak waar de ballen tot stilstand komen. Daarnaast zullen ook een aantal prominente personen uit Friesland een bal gaan trappen. Maar absoluut hoogtepunt op zaterdag 16 januari zal zijn wanneer koe Bertha de arena zal betreden. Het vak waarin Bertha “skyt”, zal de grote winnaar zijn van deze gezamenlijke Nijjiers Skiterij. Er zullen grote prijzen te winnen zijn tijdens deze dag.

De organisatie is nog op zoek naar een ludieke locatie voor deze Skiterij. Op dit moment worden er gesprekken gevoerd met de beheerders van het veld bij Cambuur, it Sjûkelan en het hoofdveld aan het Tolhuispark in Dokkum. Maar wanneer je een nog beter idee hebt voor een ludieke locatie, meld je dan even bij een van de voorzitters van de organiserende verenigingen.

Als laatste een oproep aan alle mensen en bedrijven die het sporten in Noord Oost Friesland een warm hart toedragen. Koop een vak, en let op, hoe meer vakken je koopt, hoe groter de kans dat je een prijs wint!

“Dizze aksje kin allinnich mar in sukses wurde” zeggen de organisatoren en “we gean foar 5000 ferkochte fakken”. Een nog nooit vertoonde samenwerking van vijf clubs, met een ludieke actie op een ludieke locatie.

Nadere informatie volgt op de websites van de verenigingen en op de facebook pagina’s.