Onfortuinlijk Anjum verliest van Zwaagwesteinde *04-05-2019

ANJUM – Anjum heeft zaterdagmiddag niet kunnen profiteren van de misstappen van de directe concurrentie. Op It Kolkenfjild werd er onfortuinlijk met 0-1 verloren van koploper Zwaagwesteinde.

Beide ploegen startte de wedstrijd enigszins aftastend. De eerste grote kans was voor Zwaagwesteinde. Een voorzet vanaf de rechterkant werd door Jan Eisma overgekopt. Na een kwartier kreeg Anjum grip op de wedstrijd. Een vrije trap van Jan Tijtsma belandde in de muur waarna de bal voor de voeten van Gerwin Dijkstra kwam. Zijn schot ging echter voorlangs. Even later was het wederom Gerwin Dijkstra met een grote kans, zijn inzet ging ditmaal net naast de goal van Johan Jan Kleefstra. En een voorzet van Stephan Overkempe werd door Minne Zijlstra nog net naast gekopt. Tien minuten voor tijd kreeg Zwaagwesteinde een grote mogelijkheid, de angel werd door echter door Wiebe Wessel Bos uit deze aanval gehaald. Even voor de rust kreeg Jan Eisma nog een kleine kansje.

Zwaagwesteinde begon opportunistisch aan de tweede helft. Een schot van Wymer de Vries belandde recht in de handen van Lolke Dijkstra, en even later was het wederom Wymer de Vries die een voorzet van Jan Eisma naast kopte. Een schot van Jan Eisma werd hard in het zijnet geschoten. Na een uur spelen kreeg Anjum de eerste grote kans. Een vrije trap van Gerwin Dijkstra werd door Stephan Overkempe doorgekopt op Anne Zijlstra, zijn schot ging net naast. Lieuwe de Roos schoot nog een bal hoog over, en een scrimmage in het Anjumer strafschopgebied werd uitstekend uitverdedigd. Lolke Dijkstra redde daarna nog uitstekend op een voorzet van Robin Feenstra, en een afstandschot van Dennis Stienstra werd tot corner verwerkt. Even later was het scheidsrechter Van der Born die wegens vermeend gevaarlijk spel een strafschop toekende aan Zwaagwesteinde. Lolke Dijkstra dook in de goede hoek, maar kon Lieuwe de Roos niet verhinderen om de 0-1 aan te tekenen. Hierna probeerde Anjum even om nog vol op de aanval te spelen, maar helaas zonder resultaat.

Zaterdag 11 mei speelt Anjum op Sportpark It Kolkenfild in Anjum tegen Waskemeer. Aanvang: 14:30u

Scoreverloop:
84’ 0-1: Lieuwe de Roos (VVZ)

Scheidsrechter: Dhr. J.P. van der Born
Toeschouwers: 228