VV Anjum 1 – WTOC 1 *31-03-2018

VV Anjum speelt gelijk tegen WTOC

Anjum is er zaterdag niet in geslaagd een gat te slaan ten opzichte van de concurrentie. Op het eigen Kolkenfjild werd met 2-2 gelijkgespeeld tegen WTOC.Het eerste gevaar van de wedstrijd was voor Jan Tijtsma, na een steekbal van Stephan Overkempe bleek keeper Geoffry Hoiting alleen iets alerter en redde WTOC. In de fase hierna was WTOC sterker. Na een kwartier spelen kwam Anjum goed weg nadat drie inzetten van WTOC op de paal belandden of keeper Lolke Dijkstra een goed sta-in-de-weg bleek. Even later ging een vlammend schot van Mark Jansma maar net over de WTOC goal. Vijf minuten later was het wel raak voor WTOC, een voorzet vanaf de rechterkant werd door Jaap de Bruin feilloos binnengewerkt, 0-1. Vijf minuten voor tijd was het Anne Zijlstra die de bal aan Stephan Overkempe meegaf, Overkempe wist met een voorzet Jan Tijtsma te bereiken die gemakkelijk Geoffrey Hoiting passeerde, 1-1. In de resterende tijd kwam Anjum nog goed weg, want ditmaal was wederom tweemaal het ijzerwerk de grootste tegenstander.

Anjum kwam sterker uit de rust, maar echt tot grote kansen voor beide ploegen leidde dit niet, behalve het feit dat WTOC een kwartier voor tijd het vijfde gevecht met de doelpaal wederom niet wist te beslechten. Echter net als zo vaak bij Anjum zat het venijn in de staart van de wedstrijd. Twee minuten voor tijd kende scheidsrechter Lania op de rand van het strafschopgebied een vrije trap toe aan Anjum. Jan Tijtsma nam plaats achter de bal en wist Geoffrie Hoiting te passeren, 2-1. Met nog twee minuten op de klok was het alles of niets voor WTOC.  Dat dit WTOC geen windeieren zou leggen bleek In blessuretijd. Wederom was het Jaap de Bruin die ditmaal profiteerde van slap uitverdedigen in de Anjumer defensie en oog-in-oog met Lolke Dijkstra niet faalde, 2-2. Al met al een terechte waar vriend en vijand uiteindelijk mee kon leven.

Paasmaandag 2 april speelt Anjum in en tegen Kollum. Aanvang: 14:30u

Scoreverloop:
25’  0-1: Jaap de Bruin (WTOC)
41’  1-1: Jan Tijtsma (VVA)
88’  2-1: Jan Tijtsma (VVA)
90’  2-2: Jaap de Bruin (WTOC)

Scheidsrechter: Dhr. G.J. Lania

Toeschouwers: 164