VV Anjum1 – SC Twijzel 1 *04-11-2017

V.V. Anjum wint in krankzinnig duel

ANJUM– V.V. Anjum heeft in een krankzinnige wedstrijd tegen S.C. Twijzel de overwinning voor zich opgeëist. Dit  zag er tijdens de rust niet naar uit aangezien Anjum met een 0-3 stand de kleedboxen opzocht. Uiteindelijk won Anjum de wedstrijd met 5-4.Voorafgaand aan de wedstrijd waren de bedoelingen van trainer Dick Groen al duidelijk, het spel van Anjum willen ontregelen. Twijzel won de toss en liet Anjum de eerste helft naar ‘De Eendracht’ toe voetballen. Dit was vooral voor het aanwezige thuispubliek een onwennige situatie, maar na negentig minuten bleek dat de spelers er zelf weinig problemen mee hadden.

Twijzel begon sterk aan de wedstrijd waarin Anjum de eerste helft nagenoeg niet voorkwam. In de eerste minuten zette Hielke van der Meer de bal voor op Menno Blom, het was overduidelijk dat hij precies wist wat hij wilde en schoot de bal schitterend achter Lolke Dijkstra, 0-1. Nog voordat de eerste tegenslag verwerkt kon worden werd Menno Blom wederom in stelling gebracht hij kon de bal makkelijk achter Lolke Dijkstra koppen, 0-2. Na een kwartier spelen kreeg Wiebe Wessel Bos in het strafschopgebied de bal ongelukkig op de hand, scheidsrechter Bulthuis oordeelde strafschop, Menno Blom faalde niet vanaf elf meter en scoorde zo de 0-3. Na dit moment wijzigde trainer Theo de Vries het elftal op een aantal plaatsen waardoor Anjum beter in de wedstrijd kwam en Twijzel de grip enigszins verloor. Buiten twee afstandsschoten van Jan Tijtsma, die door keeper Jacob Sietse Bremer met uiterste krachtsinspanning gepakt werden, werd geen van beide ploegen meer echt gevaarlijk.

De eerste kans in de tweede helft was voor Twijzel. Johannes van der Meulen kwam vrij voor Lolke Dijkstra maar zag zijn schot net voorlangs gaan. Even later was het Stephan Overkempe die in een klutsmoment de bal voor de voeten kreeg maar de bal recht in de handen van keeper Bremer schoot. Vijf minuten later was het wel raak. Mark Jansma zette de bal voor op Stephan Overkempe en met een prachtig schot wist hij Jacob Sietse Bremer kansloos te laten, 1-3. Niet veel later scoorde Anjum zelfs de 2-3 nadat Jan Tijtsma een prachtige steekbal van Pope Bauke Holwerda koel wist binnen te tikken. Tien minuten voor tijd was het Stephan Overkempe de via de achterlijn het strafschopgebied in dribbelde en Anne Zijlstra vrij voor de goal zag staan, 3-3. De vreugde was van korte duur, want waar Johannes van der Meulen in begin van de tweede helft nog miste, liet hij Lolke Dijkstra nu wel kansloos, 3-4. Dat Anjum hier de hoofden niet liet hangen mocht duidelijk zijn. In de slotfase kreeg Anjum op de middenlijn een vrije trap toegekend, Twijzel had net gewisseld waardoor de organisatie even zoek was. De vrije trap van Mark Jansma werd door Anne Zijlstra doorgekopt naar Jan Tijtsma en deze wist wel raad met de bal, 4-4. Uiteindelijk was een ieder tevreden geweest met deze uitslag, maar in blessuretijd was het Rouke de Boer die in het strafschopgebied Jan Tijtsma naar de grond trok, waarop scheidsrechter Bulthuis resoluut naar de stip wees. Jan Tijtsma eiste de bal voor zich op liet keeper Jacob Sietse Bremer kansloos, 5-4. Niet veel later floot scheidsrechter Bulthuis voor het einde van de wedstrijd en was de ontlading bij spelers, staf en het aanwezige thuispubliek enorm.

Door de winst Twijzel bezet Anjum de vijfde positie op de ranglijst.

Zaterdag 11 november is Anjum vrij, op zaterdag 18 november wacht de derby tegen WTOC in Oudwoude. Aanvang 14:30u

Balsponsor: Oranjevereniging Anjum www.oranjevereniginganjum.nl

Scoreverloop:
7’ 0-1: Menno Blom
9’ 0-2: Menno Blom
16’ 0-3: Menno Blom
58’ 1-3: Stephan Overkempe
64’ 2-3: Jan Tijtsma
78’ 3-3: Anne Zijlstra
80’ 3-4: Johannes van der Meulen
87’ 4-4: Jan Tijtsma
90’ 5-4: Jan Tijtsma