We zijn weer los!

Het seizoen 2019/2020 is weer aangebroken voor alle voetbalfanaten. Zo ook voor de heren van vv Anjum 2. In de zomerstop zijn weer de nodige transfers gedaan. Daarnaast is er een voorbereiding geweest met mooie resultaten. We beginnen bij het begin:Tijdens de transferperiode zijn er een aantal spelers die hun contract niet verlengden bij het tweede, omdat ze graag de jeugd de ruimte wilden geven, en zelf een stapje terug wilden doen naar het herrezen derde. Helaas ging hierdoor veel ervaring verloren. Maar al deze ervaring kwam in één speler teruggevlogen; Anne ‘Oeltsje’ Zijlstra ruilde het eerste in voor het mooie tweede.
Daarnaast moest ‘it twadde’ opzoek naar een nieuwe keeper. Lieuwe van Dijk gaf aan dat hij wel ervaring had met ‘aardappels-kiepen’, en dat ‘keepen’ op een voetbalveld dan ook wel moest lukken, en zo was er een nieuwe keeper gevonden. Dit moest overigens aangezien Jelle ‘Pang’ de Jong, naast zijn leidersrol, ook het keepen in het tweede naast zich neer had gelegd. Overigens een saillant detail is dat ‘Pang’ inmiddels furore maakt als keeper bij Anjum 1,  en dat Lieuwe (getraind door ‘Pang’), ook al eens de honneurs heeft waargenomen onder de lat bij het eerste. Het blijkt maar weer dat het tweede een goed opleidingsteam is voor vv Anjum.

In de voorbereiding hadden de ‘nieuwe’ leiders; Veenie en Wessel, een oefenwedstrijd weten te regelen, tegen het normaal veel hoger aangeschreven tweede van Ropta Boys. Dit gold direct ook als een derby. Spannend werd het niet, Anjum2 won met duidelijke cijfers, 1-7. Oud spelers van Anjum Dr. Dré en M. L. Jansma, zullen s ‘nachts nog weleens wakker schrikken en twijfelen aan hun overstap naar Ropta. Overigens is het nog even het noemen waard, dat talent Johan Sipma (15 jaar), viermaal scoorde in deze wedstrijd!

Inmiddels zijn we volop bezig met de bekerwedstrijden. De eerste wedstrijd werd gewonnen tegen de Lauwers met 8-3. Vanavond 19.00 uur staat de wedstrijd tegen Zeester op het programma, en zaterdag komt vv Kollum op bezoek om 12.15 uur. Na die wedstrijd weten we direct of Anjum2 weer een mooi bekeravontuur tegemoet gaat of niet.

Transfers:
In:
Anne Zijlstra (1e)
Lieuwe van Dijk (transfervrij)
Jacco no ek Omme (transfervrij)
Auke Boomsma (Puur Passie)
Durk Visser (jeugd)
Jacob Wieb Visser  (jeugd)
Johan Sipma (jeugd/huur 1e)
Lukas Zijlstra (jeugd/huur 1e)
Siebe Feenstra (jeugd)
Sytse Bagio (jeugd/huur 1e)

Uit:
Jelle Pang (1e)
Fido Dido (3e)
Bennie ‘Purree’ Visser (3e)
Hylke Huurling (FC Edmonton)
Johan ‘Jitten’ (3e)
Nutte Buurmans (3e)
Oane Koree (3e)
Rayman Braaksma (onbekend)
DJ Visser (FC Beunen)

Programma:
Donderdag 12 september 19.00 uur, Zeester 2 – Anjum 2, te Anjum (De mannen uit Zoutkamp willen graag in Anjum voetballen, omdat elke dag vele Anjummers al in Zoutkamp te vinden zijn)

Zaterdag 14 september 12.15 uur, Anjum 2 – Kollum 3

OANT JOEN! DER GJIT WER WOT GEBEUREN!!