Wedstrijd duurt vijf minuten te lang voor Anjum

Het eerste officiële affiche tussen Blauw Wit Anjum en Blauw Wit Leeuwarden leverde een 2-3 overwinning op voor het in oranje spelende Blauw Wit uit de Friese hoofdstad. Geen driepunter, maar wel de naam in de koker voor de volgende knock-out fase in het bekertoernooi. Ondanks het verlies kon Anjum met opgeheven hoofd het veld verlaten. De wedstrijd duurde eigenlijk net te lang om voor een kleine stunt te zorgen.

Kabbelend.
De 176 toeschouwers die een heerlijk plekje langs de lijn hadden gevonden, zagen in de eerste helft een aanvallend Blauw Wit ’34, en een counterend Anjum. Anjum had de zaakjes verdedigend goed voor elkaar. Het kwartet Wiebe en Gerrit Dijkstra, Arjen Schregardus en Lucas Zijlstra hadden goed zicht op de aanvallende aspiraties van de eerste klasser. Was de equipe van Martijn Barto en Bert Hollander de aanvallende partij, de beste kans viel in de eerste helft aan de andere kant te noteren. Stephan Overkempe bezorgde de Blauw Wit verdediging angstige momenten toen hij op de zijn eigen karakteristieke manier de bal met links richting doel schoot. Keeper Job Moerings kwam met de schrik vrij. De bal verdween langs de verkeerde kant van de paal voor de thuisclub naast het doel. Blauw Wit liet van zich spreken via een kopbal van Arjen Boonstra ( naast het doel) . Tevens probeerden Thimo de Jong en Wiebe Bakker om van afstand de Anjum verdediging te verschalken. Het rendement was nihil. De rust werd dan ook aangevangen met de bekende brilstand van 0-0.

Anjum scoort, maar staat wel achter.
Hoelang zou Anjum stand kunnen houden ? Dat was de grote vraag tijdens de pauze in de kantine. Het antwoord volgde spoedig. Tot het laatste fluitsignaal waren de manschappen van Kooistra/Zijlstra in de race voor een resultaat. Ook op het moment dat Anjum plotseling op een 0-1 achterstand kwam te staan. Uit één van de vele aanvallen over de rechterflank werd de openingstreffer gescoord. Helaas , voor de Anjumers , in eigen doel. Heel onfortuinlijk schoot Sytse Koree de bal keihard achter de eigen doelman. Het spelbeeld zou niet veranderen. Het bleef een echte wedstrijd tot het laatste fluitsignaal.

Stunt?
Halverwege de tweede helft kreeg Anjum loon naar werken. Slecht uitverdedigen aan Blauw Wit zijde lag aan de basis van de gelijkmaker. Johan Sipma kende geen genade en schoot onberispelijk de bal, buiten bereik van de goalie, in het doel. De klok op het scorebord sprong juist op dat moment van 66 naar 67. Belangrijker nog was de tussenstand van 0-1 naar 1-1.
Na deze gelijkmaker mocht Lieuwe van Dijk zijn keeperstalenten tonen. Hij wilde van geen wijken weten en was telkens het eindstation op de doelpogingen van de hoofdstedelingen.

De 240 seconden van Bob Schepers.
Wat moet het als trainer een prettige gedachte zijn om een extra kwaliteit in de ploeg te kunnen brengen op het moment dat het even nodig is. Zo’n speler, met eredivisie ervaring, is Bob Schepers. In een tijdsbestek van vier minuten wist de nummer zeven van BW het verschil te maken. Een kopbal en een geplaatst schot deed Anjum uiteindelijk de das om. Het scorebord vertelde dat er 89 minuten gespeeld waren.
Heel even werd het nog spannend. Stephan Overkempe kopte raak uit een corner van Gerwin Dijkstra. Helaas voor de thuisclub duurde de wedstrijd te kort om alsnog richting de strafschoppenserie te gaan. De goed leidende scheidsrechter Achammachi floot enkele momenten na Anjums tweede treffer voor de laatste keer. Uitslag 2-3. Blauw Wit won!

Conclusie.
Ondanks de nederlaag kon Anjum met opgeheven hoofd richting de derde helft gaan. Een mooie ervaring rijker in een sportieve bekerstrijd. Volgende week speelt Anjum thuis tegen SC Berlikum.
De aanvang van deze wedstrijd is zoals gewoonlijk om 14.30 uur.